شش ویژگی مشترک مدیران برتر جهان



خلاصه

جفری کرامز در کتاب هفت مدیر عامل برتر جهان با بررسی مدیران ارشد شرکت های جنرال الکتریک، ای بی ام، دل، اینتل، مایکروسافت، وال مارت و سوث وست به 6 ویژگی مشترک مدیران برتر اشاره کرده است.

5 تیر 1399

جفری کرامز در کتاب هفت مدیر عامل برتر جهان با بررسی مدیران ارشد شرکت های جنرال الکتریک، ای بی ام، دل، اینتل، مایکروسافت، وال مارت و سوث وست به 6 ویژگی مشترک مدیران برتر اشاره کرده است.

1-چشم انداز بیرون به درون:  مدیران برتر دیدگاهی از بیرون به درون دارند  و توجه ويژه اي به فهم و درك نياز مشتری داشته واعتقاد دارند مشتری تعيين كننده سرنوشت سازمان ها است

2- ژن مدیریتی احساسي : بسیاری از مدیران برتر دارای ژن مدیریتی احساسي به معنای برانگیختن احساسات و فداکاری برای مشتری هستند .از نظر استراتژیک شما می توانید تصمیمات بزرگی بگیرید، ولی این تصمیم گیری ممکن است کافی نباشد مگر آنکه رهبری پر جذبه باشید. به نظر جک ولش رهبران خوب کسانی هستند یک چشم انداز را تعیین و دیگران را وادار به اجرای آن مي کنند.

3- توجه به نقش كليدي فرهنگ سازمانی: رهبران موفق به نقش فرهنگ سازمانی واقف هستند و به خوبی می دانند که تغییر بنیادی در فرهنگ چه قدر دشوار است. سام والتون بنیانگذار وال مارت بر این باور بود که اگر می خواهی کسی را در کار شریک کنی، به او حق اظهار و مشارکت نظر بده، این کار موثرتر از رابطه سلسله مراتبی کارمند و کارفرماست.

4-خلق محصولات یا راه حل های مربوط به نسل آینده: مدیران برتر توانایی پیش بینی نیازهای آتی و خلق محصولات، خدمات و فناوری های جدید برای برآوردن نیازها را دارند. بیل گیتس موسس مایکروسافت بعد از دیدن یک آگهی در مورد کامپیوتر شخصی فهمید که آینده یعنی نرم افزار و نه سخت افزار.

5-اجرای بهترین ایده ها بدون توجه به اینکه چه کسی آنرا مطرح ساخته: مدیران  برتر، بهترین ایده ها را بدون در نظر گرفتن منشا آنها به کار می گیرند.
سام والتون بنیانگذار وال مارت میگوید درسی که در زندگی هیچ وقت فراموش نمی کنم یادگیری از رقباست( سفر به سواحل شرقی و بازديد فروشگاه ای- جی –کوروت )
جک ولش می گوید این کانن و کرایسلر بودند که تکنیک های ورود کالا را به جنرال الکتریک آموختند.

6-پیش برد دانش مدیریت: مدیران برتر هر یک به گونه ای باعث پیشرفت تفکر مدیریتی شده اند . اندرو گراو از موسسان و مدیرعامل اسبق شرکت اینتل به درک مفهوم نقاط عطف استراتژیک و  درک بهترپیچیدگی های انجام تحولات بنیادین در دانش مدیریت کمک شایانی کرد. 

اخبار مرتبط